Khamis, 1 November 2012

Hati



Aku bilang pada Allah
Supaya terus pegang tanganku jangan lepas dari perjalanan ini
Padahal sebenarnya Allah memang tidak pernah tinggal aku sendirian

Aku bilang padaNya
Yang aku tidak mampu untuk kuat
Padahal sebenarnya Dia telah titipkan kekuatan dalam hatiku tanpa aku sedari

Aku persoalkan pada Allah
Kenapa beri aku dugaan ini
Padahal sebenarnya Allah beri dugaan hanya untuk meningkatkan imanku 

Aku terus tanya Allah
Adakah aku ini hambaMu yang beruntung
Padahal aku tahu jawabanNya. Allah rindu aku. Lalu dia beri aku ujian dan kini aku tangis bersama dalam sujud syukurku

Allah
Aku masih tak mampu untuk mengerti
Perancangan apakah yang sedang Kau atur
Allah
Aku hanya akan bersamaMu tanpa jemu
Berdoa padaMu tanpa pernah berhenti
Menyakinkan diriku bahawa Engkau As Saami
Allah
Tetap andai itu suratan
Maka aku berserah
Redha walaupun redha itu ikhlas
Pasrah walaupun pasrah itu menyerah

Ya Allah..
Ya Rasulullah..
Aku rindu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan