Rabu, 31 Oktober 2012

My Wishlist.

Asalammualaikum wbt

Today is thursday
Malam ni malam jumaat
Banyakkan berdoa.. Bukan pd malam jumaat je
Malam2 lain pun Allah tak pernah berhenti untuk mendengar doa kita
:)

Semua orang ade impian, harapan, keberanganan.. Hihi
Semua org kan?
Kalau yg x de impian tu mmg hati dah kering tu der
Even kalau tanya kate middleton pun yg kite assume die almost perfect woman ever
Confirm die masih ade impian yg dia nak lagi.
Apatah lagi kita..

Ini lak wishlist yg aku keberanganan dari usia 1 bulan lagi 

1) aku nak jadi cikgu.
 Kenapa? Sebab jadi cikgu ni banyak sangat pahalanya. MasyAllah. Tak terhitung dek jari runcing aku ni. Dan i almost get the clue, pernah keluar stu tempat tu tapi lupa kat mana, they ask me, cikgu ke? Then i answer, tak la makcik, saya amek pengurusan pejabat je. Dok ketuk2 keyboard tu la keje saya nanti. Dulu, masa sekolah..berangan dengan siti normah(kwn aku yg garang n kuat merajuk tapi hati baik wo) , berangan dengan dia dalam kelas kosong. Sambil tiru gaya2 cikgu yang lain. "ok murid2 , pastikan semua homework saya siap!" skrip normal bile berangan.
Konon2 depan ade murid la, padahal hampeh, syaiton je tengah duduk kat situ gelakkan aku sebab berjaya buat aku berangan angan mernghabiskan mase senggang. Kuangjo punye syaiton.


2) Iphone5
Ini tok sah cakap banyak la. Ini perlu effort. Tapi aku memang gile apple. 

3) Istiqomah
Allah dan aku saja yang tahu. Malas nak gebang kat sini nanti korang cakap aku show off la ape la. Ceit!

4) Nak duduk oversea
Ini aku x tahu la, kecelaruan emosi kayaknya. Tadi nak jadi cikgu sgt. Pastu ni nak dok oversea lak. Kehkeh. Tapi aku memang teringin. Suke tgk org malaysia yg bermahutastin (abaikan spelling dlu b- je u olls) kat sane. Bestttnye! Lagi2 kalau dapat dduk kat korea. Ya Allah..rasa macam nak recording winter sonata versi jawa-bugis je kat sane! Nak dok oversea bukan sbb aku tak suka malaysia, tapi i dont know why, cuma nak tinggalkan malaysia yang banyak sangat pahit manis maung ni. Eh tapi, bukan nak jauh dr family okkk, family always comes first. I love my family. Cume kalau ditakdirkan aku dapat menapak diri kat oversea...im sure family aku pon seronok sebab dorg pon boleh join aku sekali sekala kat oversea tuh! -ok da stop, berangan tak sudah ko sue! 

5)  Belajar edit gambar
Kehkeh! No comment ! :p

6) Love after marriage
Poyo pon poyo la. Janji Allah suka. 


Ok buat masa ni, ini je. Tapi actually banyak lagi. Yang lain tu simpan dalam hati and doa je la suha. Bgitau korg pun bukan korg nak buat derma amal untuk beli iphone5 pon.  Amal la sgt tu!? Hihi.

Ok see u soon!
Have a great day
Sabar itu separuh dari iman
Separuh tu banyak taw! 
Kalau makan kek separuh tu boleh kenyang wo!
So sabar tu besar maknanya.
:)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan