Selasa, 9 Oktober 2012

Tulisan aku untuk Allah..

Ya Allah..
Ya Rabb..
Ya Mutakkabbir..

titipkan kepadaku kekuatan yang aku mampu untuk tanggungi
aku tak bisa untuk terus begini
MasyaAllah.. diri terasa lemah dengan dugaan yang Kau berikan
sedangkan aku mngerti, ada lagi dugaan yang lebih besar pernah Kau beri

mungkin aku terlalu setia
mungkin aku terlalu mengharap pada yang tak pasti
mungkin aku terlalu termakan dengan janji2
dan mungkin cinta aku kepada manusia melebihi cintaku padaMU dan Muhammnad saw
SubhnAllah..
maafkan aku ya Allah
disaat Engkau mengharapkan cinta dan tangis hambaMu yang kerdil ini
disaat itu kau tarik segala cintaku kepada manusia
malah manusia itu juga kau biarkan hatinya berpaling kepada ku
Engkau yang menyebut "kunfayakun" untuk kisahku
maka jika Engkau berkehendakan ianya terjadi, maka jadilah ia..

Ya Saami'
aku redha atas pemergiannya kerana ini yang telah dirancang olehMu
Engkau sahaja Maha Mengetahui setiap isi hati hambaMu
tiada seorang pun yang tertinggal
dan tiada seorang pun yang Kau tinggalkan melainkan jika mereka syirik kepadaMu
maka jagailah hatiku untuk bisa istiqamah dalam penantian ini Ya Rabb
maka lindungilah aku daripada bisikan syaitan laknatullah
maka perihalah diriku daripada anasir buruk lagi kotor
kerana untuk yang kesekian kalinya
aku nyatakan yang aku tidak akan berpaling dari jalanMu
merasai keindahan sahaja sudah cukup nikmat
dan tak mungkin, tak mungkin aku jauh dariMu Allah..

dan aku redha
redha dalam tangisku
walau Kau jauhkan hatinya dari hatiku
malah saat itu aku redha
kerana hatiku semakin dekat denganMu
jadi itu sudah cukup bagiku
sudah cukup alasan itu membuat aku tenang
biarkan dia pergi..
jangan diriMu yang pergi dariku ya Allah..
tanpa dia aku masih bisa bernafas walau tanpa diri
tapi tanpaMu aku tiada apa apa
tanpa nikmat daripada Kau ya Allah, aku bukan sapa sapa



saat Kau hilangkan itu, terima kasih ya Allah kerana Engkau tidak hilangkan ini dariku=')



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan