Rabu, 10 Oktober 2012

Ya rabb.. sekali lagi di atas sejadah cintaMu

Allah..
Allah..
Allah..
sungguh aku tidak mampu
diri ini terasa terlalu lemah dengan dugaan maha hebatMu ini
sungguh Allah..
aku masih lemah
kaki masih longlai
hatiku masih parah
jiwa tak berdarah
dan diri.. diri terasa seperti tidak lagi bersama sang roh dan jasad

saat harapan hanya tinggal harapan
saat janji hanya tinggal janji
saat hati ini dilukai
saat itu juga.. aku tewas dengan air mataku
Ya Rabb.. bukan aku tidak pernah menghadapi dugaan sehebat ini
bukan aku tidak pernah merasai kesakitan lain sesakit ini
bukan aku tidak pernah alami jiwa retak seperti ini
Tapi yang ini, terlalu suci dan ikhlas niatnya
terlalu tinggi impiannya
terlalu jauh cita citanya
dan aku rebah di tengah jalan
di atas sejadah cintaMU
di sedang ayat ayat cintaMU
maka saat yang seharusnya aku kuat
aku lemahkan dengan air mata
walaupun Kau telah yakinkan aku berkali kali
"ini ujian untuk hambaKu
ujian samada untuk menaikkan darjat seseorang
atau menambah keimanan diri
maka berimanlah kau kepadaKu.."

dunia hanya sementara ini aku bazirkan dengan air mata
dunia yang tidak kekal ini aku kecewakan dengan duka
dunia yang fana ini aku amalkan dengan cinta dunia
MasyAllah..

Allah... Maaf atas kelemahan hambaMu ini
Maaf atas ketidaktabahan insan lemah ini
Maaf atas kekecewaan cinta dunia yang terlampau ini
Maaf Ya Rabb..
Sungguh.. aku perlu kekuatan..
Sungguh Ya Allah..
Sungguh..!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan